FAQ

Bestellen

Bestel bij voorkeur via onze webshop. Daarnaast kan u ook telefonisch bestellen of uw bestelling per mail of per post doorgeven.

cadeaubon of kortingsbon gebruiken voor je bestelling

Wanneer je in het Winkelwagentje kom,t vind je onderaan het veld "Kortingsbon". Vul hier het nummer in van je cadeaubon of kortingsbon. Het bedrag wordt verder automatisch verrekend.

Levertermijnen

Voor elke bestelling is voorafbetaling verplicht. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, versturen we uw bestelling.

Enkel overheden kunnen beroep doen op een betalingstermijn van 30 dagen. 

Voorradige produkten worden binnen 1 à 2 werkdagen na ontvangst van betaling verzonden.

Niet voorradige produkten kunnen altijd besteld worden. Raadpleeg de levertermijn daarvoor in onze webshop. Deze bedraagt doorgaans +/- 7 werkdagen (voor de meeste papierwaren) tot max. 1,5 maand. Levertermijn voor erg grote bestellingen zijn overeen te komen.

Produkten "voor volgend schooljaar" voor scholen ondervinden, door de grote vraag in deze periode, soms onverwachte vertragingen. Plaats daarom uw bestelling voor 30 april. We leveren uw bestelling zodra de produkten beschikbaar zijn, met als absoluut uiterste datum de 3de week van augustus. Om die reden vragen we u steeds ons een telefoonnummer te bezorgen van een contactpersoon die ook tijdens de schoolvakanties beschikbaar is.    

Verzending en verzendkosten

Zelf afhalen op de Hoveniersstraat 24 te Mechelen (vanaf 1 oktober 2018)

Op afspraak. Gratis. 

Ga naar het Winkelwagentje. Vul de code AFHALEN in in het veld Kortingscode. De verzendkosten worden automatisch afgetrokken. U wordt gecontacteerd voor een afspraak.

 

Mechelen - rode gebieden

Voor alle bestellingen boven € 20,00: binnen de op deze kaart aangegeven rode gebieden leveren we op afspraak gratis per fiets. 

Ga naar het Winkelwagentje. Vul de code LOKAAL in in het veld Kortingscode. De verzendkosten worden automatisch afgetrokken. U wordt gecontacteerd voor een afspraak.

 

België

Pakketten tot 10 kg: € 4,50 incl. BTW

Pakketten boven 10 kg: € 20,00 incl. BTW

Franco levering voor bestellingen vanaf € 150,00 incl. BTW

 

Nederland

Pakketten tot 10 kg: € 16,00 incl. BTW

Pakketten boven 10 kg: € 30,00 incl. BTW

Franco levering voor bestellingen vanaf € 150,00 incl. BTW

 

Elke verzending wordt zorgvuldig zo afvalarm mogelijk verpakt en doorgegeven aan de meest ecologische pakketdienst in uw regio: verzending via een fietskoerier, via BPost of via CityDepot of BubblePost voor stadsdistributie. 

Vragen over of problemen met uw bestelling

Heeft u vragen over uw bestelling of ondervindt u een probleem, aarzel dan niet ons te contacteren. Wij zoeken zo snel mogelijk een gepaste oplossing. 

Bedenktijd en verzakingsrecht voor aankopen via de webshop

Voor alle producten gekocht via de webshop van EcoCrea heeft u volgens de Belgische wet betreffende de handelspraktijken, de voorlichting en bescherming van de consument van 12 april 2010, een bedenktijd (verzakingsrecht) van 14 kalenderdagen.
Die periode gaat in op het moment dat u of iemand anders namens u de producten in ontvangst neemt. Tijdens de bedenktijd wordt je verwacht dat je zorgvuldig omgaat met de goederen en de verpakking. Er is geen verzakingsrecht wanneer het product en de verpakking niet meer in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren.


Wanneer je gebruik wilt maken van het verzakingsrecht moet je dat schriftelijk of telefonisch kenbaar maken binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. Aan het afzien van de aankoop is geen betaling van een boete verbonden en dit kan zonder opgave van de redenen. 
De goederen moeten dan uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend (in originele staat en verpakking) terugbezorgd worden samen met dit formulier. De verzenddatum geldt als controle. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moeten bij de retourzending gevoegd worden, evenals uw bankrekeningnummer. 
De goederen kunnen op afspraak gratis binnengebracht worden in ons afhaalpunt: EcoCrea BVBA, Hoveniersstraat 24, 2800 Mechelen. Kosten voor verzending via BPost vallen ten laste van de koper. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden altijd geweigerd en teruggestuurd naar de afzender.


EcoCrea betaalt het complete aankoopbedrag binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen terug. Als we de goederen niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht ontvangen, wordt het aankoopbedrag niet of onvolledig terugbetaald. Het product blijft in dat geval jouw eigendom. Op jouw verzoek kan het product dan opnieuw naar je worden toegestuurd, waarvoor je zelf de bijhorende verzendkosten betaalt.

Uitzonderingen op de gestelde bepalingen zijn de volgende:
-Wanneer een product speciaal voor jou gemaakt of veranderd is, heb je logischerwijs geen recht op het verzakingsrecht.
-Wanneer een product zichtbaar gebruikt is of op een andere manier beschadigd is, vervalt je recht op teruggave van betaling.

 

Goederen terugbezorgen aan: EcoCrea BVBA, Hoveniersstraat 24, 2800 Mechelen

Garantie en herstellingen

Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. De koper moet de goederen onmiddellijk na ontvangst nakijken. Zichtbare gebreken moeten onmiddellijk gemeld worden. Verborgen gebreken kunnen alleen aanleiding geven tot vervanging, niet tot schadevergoeding. Die gebreken moeten binnen de 14 dagen na levering schriftelijk gemeld worden aan EcoCrea BVBA via mail.


EcoCrea volgt daarnaast de officiële garantierichtlijnen van haar leveranciers. Die zijn per merk verschillend en worden daarom vermeld bij aankoop van je artikel.


Afhandeling van de garantie zal voor rekening zijn van EcoCrea BVBA. Je wordt zo snel en adequaat mogelijk geholpen. De producten kunnen op afspraak gratis binnengebracht worden bij EcoCrea BVBA, Hoveniersstraat 24, 2800 Mechelen. Kosten voor verzending via BPost vallen ten laste van de klant. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden altijd geweigerd en teruggestuurd naar de afzender.

 

Herstellingen die plaatsvinden buiten de garantieperiode moeten integraal door de klant betaald worden. De kosten daarvoor worden je tijdig meegedeeld. Ze worden bepaald door de leverancier die de herstelling uitvoert.

 

Wens je een beroep te doen op de garantie of herstelling? Neem dan eerst telefonisch of per mail contact met ons op. We helpen je graag zo snel mogelijk verder. Wanneer blijkt dat het product teruggebracht/teruggestuurd moet worden, pak het dan zorgvuldig in en voeg dit formulier toe. Breng het binnen bij of stuur het op naar EcoCrea BVBA, Hoveniersstraat 24, 2800 Mechelen.

 

Goederen terugsturen naar: EcoCrea BVBA, Hoveniersstraat 24, 2800 Mechelen. 

Raadpleeg ook de Algemene Voorwaarden.